Sunday, May 31, 2009

walimatulurus..

Bulan depan 6 june 2009, Cik Lal pakcik bongsu saya sebelah mak (adik bongsu kesayangan mak) akan bernikah dan melangsungkan perkahwinannya di umah bakal makcik di Segamat. 7 Jun 2009 pulak majlis sebelah lelaki di kampung saya Semerah, Batu Pahat. Sampai seru jugak pakcik sorang ni..Maklumla, lama nak tunggu dia wat keputusan utk menikah..Maybe dia ada sejarah silam kot sebelum ni..N now selepas dia dah jumpa pun pilihan hati pengarang jantung dia, kami pun dgn rela hati berkorban untuk dia. Maklumla, sebelum ni majlis walimatulurus keempat2 org adik-beradik saya (kecuali saya), telah banyak dibantu oleh masa dan tenaga beliau, so, apalah salahnya saya dan adik beradik yg lain menghabiskan cuti tahun untuk mengantar pengantin dan memeriahkan lagi majlis mereka....Cuti pun dah lulus untuk 5 - 8 Jun depan.
Emak saya lagi lah risau sebab dia yg akan masak2 kat kampung, tak nak balik lambat2 katanya. Saper lg yg tukang tolong rewang2 kalau bukan saya, pembantu beliau yang paling setia. Emak nak balik awal tp xde member, so terpaksa la saing sy pagi2 Jumaat 5 Jun yang mulia tu nanti. So, lepas ni emak mesti sayu dan sedih sebab adik kesayangan beliau nak pindah rumah. Yalah, sebelum ni dah lebih kurang 5 tahun jugak Cik Lal stay dengan kami. Sedih gak nak berpisah. Walaupun Cik Lal ni pendiam orangnya, tapi hatinya sangat baik. Dah berapa kali dia bantu kami dan menjalani kehidupan bersama-sama tak kira samada banjir besar melanda ke, balik kg ker, hantar saya konvo 2 kali di Uitm Shah Alam ker, x pernah dia merungut...stay cool jer. X pernah dgr dia membebel ker, mengomel ker, Saya pulak yg terharu dan sedih x dapat jumpa lagi lepas ni. Walaupun kami akan terpisah jauh, tapi saya doakan beliau bahagia dan perkahwinan mereka kekal hingga ke akhir hayat...
Tapi saya pun serba salah jugak, member saya Zuridah pun dah ajak dtg umah dia 7 June ni kat Felda Air Tawar 3. Nak bertunang katanya. Nak pergi ke tak nak pergi ni? At last, inform la kat dia situasi sebenar. Dia pun faham, dan dia pun nak sgt saya dtg majlis perkahwinannya kelak. ok la tu, settle satu masalah..
Mungkin sekarang ni mmg musim org nak wat majlis. Maklumla, cuti sekolah....Masing-masing berlumba-lumba nak
kejar waktu ni. Pelajar2 sekolah dan ipta dan ipts kan cuti. Meriah skit kalo ada depa. Bila dah berkumpul ramai2 ada jela yg depa nak citer....Pengalaman, nasihat,pengajaran, dll. Maklumlah, macam tagline ASTRO, macam2 ada. Masa ni la kita dapat mengeratkan lagi hubungan dengan saudara2 jauh dan dekat. Baru la kenal tok cik la, oneng2 la, buyut la, dll. Kalau x, sedara lalu depan mata pun x kenal. Wat malu jer. tapi lepas jumpa x semuanya akan berkekalan, kadang2 jumpa kat situ sahaja dan lepas tu dah lupa nak berhubung.
Adakah ukhwah yang terjalin akan diteruskan untuk sepanjang hayat? Kita saja yg dapat menjawabnya dan menjalinkannya atas usaha kita sendiri untuk memartabatkan ikatan persaudaraan kita kekal ke syurga.

3 comments:

azizi saidin said...

tahniah kerana menerbitkan sebuah cerita yang boleh dikongsi bersama. teruskan usaha sdri. APA YANG PENTING? KERJASAMA

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

bagus2..teruskan update tau. kak zuri 2 yg keje kat instedt 2 ek.

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...