Sunday, July 26, 2009

NGERINYER H1N1!!!!

Dewasa ini, bermacam-macam penyakit sedang melanda dunia kita.. Ada demam denggi, ada kepialu, dan yang terbaru selsema babi atau nama manjanya H1N1.wAH! Hanya sebab kes tu jer dah mencecah seribu orang di Malaysia ni dijangkiti wabak air liur khinzir tu.ish3...Dan disebabkan itulah juga UiTM telah mencepatkan cuti pertengahah semester pelajar daripada bulan Sept o9 kepada 27 Julai - 2 Aug. Bukan hanya pelajar di kampus sahaja, malah pelajar di kolej bersekutu pun mendapat pelepasan ni. Pekeliling pun dah dikeluarkan. Tetapi, yg tak bestnyer, lecturer mereka pulak yg x dapat pelepasan tersebut. Tapi, student internal xde berita pulak...pekeliling x kuar lagi.

Petang tadi, saya baru dapat maklumat daripada pelajar yang mengatakan abang kepada seorang pelajar telah kembali ke rahmatullah. Puncanya demam denggi. Kasihan Hazizi, pelajar saya sejak 2 semester yg lepas. Tetapi bermula semester ni, saya tak mengajarnya lagi. Pelajar tersebut memang tinggal dengan keluarga abangnya di rumah abangnya berhampiran hostel siswi. Saya dan sahabat ingin melawat keluarganya tetapi dimaklumkan jenazah akan dibawa pulang ke Selangor drpad hospital di JB. Takziah dan al-Fatihah.

Itulah kehidupan. Tiada yang mustahil dalam hidup. Semalam, kita masih bernyawa dan boleh bergurau senda. Tapi, bila hari ini malaikat Izrail datang mencabut nyawa kita, tak dapat seorang pun boleh mengelaknya.....Sedangkan di dalam tidur pun kita boleh diambil nyawa.....Sedar-sedarlah dan ingat-ingatlah nak berbuat baik sementara masih ada umur di dunia ini.....

1 comment:

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...