Friday, September 24, 2010

harapkan pagar, pagar makan padi....

Terkejut beruk tengok berita kat tv3 mlm td. Siaran Buletin Utama kol 8.oo pm. Seorang guru agama ditahan kerana merogol seorang remaja. Mak aii...Patutnye dia yang jaga maruah remaja perempuan tu. Tapi dia plak yang menghancurkan masa depan gadis tu. Kejam betul. Kasihan kat remaja tu. Kisahnye, remaja tu nak singgah gi rumah sedara dia. Tapi bila sampai, sama ada sedara dia xde kat umah atau pi mana tah. Terserempak plak dengan guru agama ni yang baru balik dr mana tah. Cikgu tu siap umpan dia RM 10 lagi (maybe nak bagi duit raya kot) ajak masuk bilik. Dah sampai bilik, apa lagi? Huhuhuhuh...tak sampai ati nak citer....Cian remaja perempuan tu..

Rupe-rupenye guru yang mengajar agama tu dah ada 4 org isteri.(kalau x silap diberitahu dlm berita td). Anak plak ada 11. Mak aiii.... dah ada ramai isteri pun, tapi kenapa la nak jugak jadikan remaja tu sebagai mangsa hawa nafsu dia. Apo la nak jadik manusia zaman sekarang ni? Dah tak pikir dosa pahala. Yang halal dah ada, yang haram jugak la yg dia nak. Ceh. Memang patut pon dia kena tangkap. Bila dah masuk tv,  siap sengeh2 lagi tu. Tak ingat plak kat nasib isteri2 dia yang ditinggalkan tu? Anak-anak lagi? Tak paham betul la. Memang tak berpikir ke sebelum buat tu? Akhirnye, perbuatan tu memang akan memberi kesan kepada famili dia dan dia sendiri..... Siapa yang nak bagi nafkah kat anak isteri masa ditahan. Confirm la makan masa bulan2...kadang2 bertahun....Silap-silap dah kuar penjara sok dah tua, anak cucu dah tak kenal pon.. Tak dapat merasa hidup bebas disebabkan perbuatan dia yang hanya beberapa minit tu jer.

Untuk yang lain, pikir la dulu baik buruk dan kesan sesuatu perbuatan dan tindakan yang kita nak wat. Kadang-kadang ia memang akan memberi kesan kepada orang-orang yang tak bersalah....Ni bukan nak memalukan sesapa, tapi jadikan la pengajaran utk semua... Rasanya, bende ni pun dah banyak berlaku dah. Bukan kat cikgu tu jer, tapi yang tak dilaporkan kat tv?Mak uiii....tak terkira...Think again and again!

3 comments:

cik_sue said...

dunia....dunia...

FaizalSulaiman said...

uikk kak..scary la.nama ustaz..tp...

haziqcerdik (pejuang Islam) said...

tuntas nyeee, jgn la kite tingal sembahyang cOs sembahyang 2 de la tiang agameee..."i x pakse"...lalalalala

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...