Friday, October 22, 2010

Kasih sayang tanpa syarat

...Erm..rasa syukur kupanjatkan kepada Illahi kerana telah memberi peluang aku untuk bernafas di bumi-NYA yang fana ini. Juga bertemu dan berjumpa dengan orang-orang yang begitu bermakna dalam hidup ini. Tiada satu orang pun yang kutemui dalam sehari merupakan orang yang tidak penting dalam hidup ini. Pelbagai jenis ragam manusia telah kutemui sepanjang menghirup udara di bumi-Mu Ya Allah..Yang seronoknya, mereka lah yang telah mewarnakan hidup aku dengan canda tawa ketawa duka mereka yang sangat kuhargai...

Adatlah tu jika ada orang yang sayang dan bencikan aku. Aku tak boleh memaksa mereka sayang atau pun bencikan aku. Mereka ada hak meluahkan perasaan mereka. Sama ada aku suka atau tak, aku tak boleh paksa mereka tukarkan perasaan aku... Aku amat hargai orang yang sayang atau pun bencikan aku. Sangat berterima kasih kerana mereka juga sedar akan kewujudan aku di muka bumi ini...Terasa bermakna hidup ini.

Aku rasa bersyukur dan terharu sangat jika ada orang yang sayangkan aku dengan seikhlas hati dan perasaan setulus murni. Dalam sejuta, sukar nak mencari orang seperti itu...Aku amat menghargainya kerana tak pasti lagi kita akan berjumpa dengan orang sepertinya pada masa akan datang..Kalau jumpa pun mungkin ada perbezaannya kerana tiap manusia tu berbeza-beza....


Begitu juga dengan seseorang yang membenciku pun aku amat berterima kasih padanya kerana aku merasakan kelebihanku banyak hingga mereka mencemburuiku... Malah rasa bersyukur pada-Nya....Tak guna berdendam dan membalas perbuatan buruk kerana makin hilang keberkatan silaturrahim

Malah, aku semakin menghargai hidup ini... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...