Friday, January 28, 2011

sahabat

Kadang-kadang kita perlu berkorban demi kebahagiaan orang lain. Memang mereka tak akan faham apa yang terjadik. Biarlah jika pengorbanan itu dapat membuatkan hati orang lain bahagia. Perit dan pedih biarlah diri sendiri yang rasakan. Biarlah orang lain nak lemparkan kata nista, umpat keji dan kutukan. Yang penting, mereka akan faham suatu hari nanti apa sebenarnye yang berlaku. Time tu, baru kita tau langit tinggi rendah. Kita tengok sape yang kenaaa.....


Kita kena la percaya tiap yang berlaku tu ada hikmahnye. Kena la menganggap suatu yang terjadi sebagai pengalaman hidup yang boleh diambil sebagai pengajaran supaya tak lakukan kesilapan tu lagi.

Kena sedar diri kita ni sape sebenarnye. Sangat kerdil dan kecil bila dibandingkan dengan empunya alam ini. Tak perlu nak bermegah-megah dan berlagak sombong dengan milik kita. Bila-bila masa jer boleh diambil.

Bak kata seorang sahabat:

Saya tak suke la gaduh-ghaduh hanya kerana berebut seorang lelaki atau perempuan. Kalau awak dan dia memang dah bahagia berdua and then awak cemburukan sangat saya dengan teman lelaki awak tu, terpulangla.

Saya tak nak la bergaduh-gaduh dengan awak dan teman lelaki awak tu yer. Saya memang tak suka la nak merampas hak orang lain. Saya ada harga diri saya sendiri. Jangan ingat saya berkawan rapat dengan dia, awak ingat saya akan merampas dia dari awak? Nonsense!!!


Anyway, banyak hikmah yang saya dapat dari kisah seorang sahabat lama ini. Mmmmm     



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...