Sunday, April 10, 2011

Kisah Kasih di Hujung Minggu

Salam.



Minggu ni aku dapat cuti ganti sehari. Hari Sabtu pulak tu. Maklumla minggu lepas 7 hari non stop bekerja..Haa apa lagi, aku pun planning macam-macam yang akan aku buat utk spend time kat umah dengan family lagi. Siap bawak balik keje yang bertimbun ni. Dalam hati gumbiranya tak terkata. Konon-konon nak ajak family gi jalan-jalan la, shopping la. Lepas tu plan nak g tukar tayar kete lagi. Baru teringat dah lama tak tukar pun. Maybe benang tayar tu pun dah terkeluar huhuhu...

Tetibe sampai rumah sunyi jer tak macam selalu riuh. Eh, kenapa pulak ni. Rupe-rupenye majority ahli keluarga diserang virus muntah-muntah dan demam. Daripada emak, adik dan anak sedara pun terkena tempiasnye. Kasihannye. Maka, agak suram jugak la rumah ni untuk minggu ni. Sume orang dah melepek kat umah tu. Tk larat nak berjalan. Aku rasa diorang ni sume keracunan makanan. Cian si comel Habibah pun kena jugak. Dahla kurus dan kecik, malam tido siap mengigau lagi. Ish3...

Maka, yang menjadi mangsa adalah aku dan ayahanda yang alhamdulillah masih sihat. Dari pagi sampai petang, aku g tolong la apa yang patut. buat bf, masak, mengemas, layan kawan dia dan wat kuih  lagi. Mak lagi kasihan, dia dapat order wat kuih eno dari orang kampung sebelah, maka aku la yang membantu dari awal sampai abis. Maka, tak dapat la aku meneruskan rancangan untuk ajak diorang jalan-jalan....Huhuhuhu...agak sedih ni, Maklumla, bukan senang dapat meluangkan masa untuk family macam ni...

Apapun, rasa bangga la jugak dapat bantu bonda tercinta di saat-saat beliau memerlukan aku minggu ni. Hehehe...Maklumlah, sebelum ni aku selalu tiada bila dia perlukan aku. Kali ni, biorla aku berkorban untuk dia asalkan dia bahagia dan sihat..hehehe...touching sikit. Aku sedar bahawa syurga itu di bawah telapak kaki ibu. Redha emak tu penting tuu..Kasih ibu sepanjang usia....Tak ada took bandingnye...Takpela mak, sok luse mak dah sihat kita g shopping erh puas-puas. Hehehehe....

Mak tungguuuu ye masa tuu

4 comments:

Mohd Khuzarul Haziq said...

pOyo jeeee....bru buat kuih ckit je dah pOyooooo...lalalala.. syurga mmg bawak tapak kaki ibuuuuu... sye sukeeeeeee

cik_sue said...

eleh mohd khuzarul haziq......pernah ke u wat macam ni?x pernah kan???? nak plak u duduk umah wat keje rumah macam i yg rajin ni...hehehe kalau x kuar rumah sehari, bukan MKH namanya lalalala

Mohd Khuzarul Haziq said...

swOnok nye kena kn sye yeeee...ini lah MKH yg sebenar n sejujur jujur nyeee...x macam LS(lina suhana(like3)) hanya berpura2..lalalala

cik_sue said...

helllllo MKH, sebelum bercakap tu tengok la dgn sape kita nk bercakap....i x pernah berpure2 tau mcm u....plzzzz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...